چرا آپديت محتوا در سئو بسيار حائز اهميت است؟

۴۵ بازديد

سوال بسياري از وبلاگ‌نويسان و صاحبان سايت اين است كه آيا آپديت محتوا روي سئوي سايت اثر دارد؟ پاسخ اين است كه بله! آپديت محتواي تاثير بسزايي روي سئوي سايت دارد.

يك استراتژي بازاريابي محتواي مؤثر فقط ايجاد محتواي جديد نيست، بلكه بروزرساني مطالبي كه قبلا منتشر شده‌اند نيز بسيار مهم است. آپديت محتواي قديمي و ادغام آخرين اطلاعات جديدي كه ارزش افزوده‌اي به خواننده ارائه مي‌كند به بهبود موقعيت صفحات شما در نتايج جستجو كمك مي‌كند.

 

آپديت محتوا و موقعيت در گوگل

براي هر وبلاگ و به خصوص وبلاگ‌هاي شركتي بخشي از هدف هر استراتژي بازاريابي، افزايش ديده‌شدن در صفحه نتايج جستجوي گوگل است. يك وبلاگ به شما اين امكان را مي‌دهد كه خود را به عنوان يك متخصص در زمينه كاري خود معرفي كرده و از رقباي خود متمايز شويد. براي اينكه واقعا به اين هدف برسيد، محتواي شما بايد دائما به‌روز شود. آپديت محتوا در درجه اول براي خوانندگان شما و سپس براي موتورهاي جستجو مفيد است. هدف گوگل در واقع، ارائه بهترين نتايج جستجو به كاربران است كه با به‌روزترين محتوا همراه است.

بياييد مثالي از چرايي آن را ببينيم:

صفحه‌اي با داده ها يا اطلاعات قديمي احتمالا به سؤالي كه كاربر به دنبال پاسخ آن است پاسخ نمي دهد و او به سرعت صفحه را ترك مي‌كند. اين منجر به نرخ پرش بالا مي‌شود؛ يعني يك سيگنال واضح به موتور جستجو مبني بر اينكه كيفيت محتواي صفحه مورد نظر پايين است. در نتيجه، گوگل رتبه سايت را در SERP ها كاهش مي‌دهد.

"نكته مثبت اين موضوع اين است كه كيفيت بر كميت برتري دارد و نيازي به ايجاد مداوم محتواي جديد نخواهيد داشت. به‌روزرساني منظم محتواي موجود به صفحه در رتبه‌بندي بالا در نتايج جستجو كمك مي‌كند."

يك پست وبلاگ جامع، با كيفيت و با اطلاعات به‌روز اغلب مي‌تواند بيشتر از آنچه تصورش را بكنيد براي سئوي سايت مفيد باشد.

 

ابزارهاي مفيد براي آپديت محتوا

براي اينكه آپديت محتوا منطقي باشد و مثمر ثمر باشد، لازم است بدانيد ابتدا كدام مقاله را آپديت كنيد. مي‌توانيد با استفاده از ابزارهاي زير متوجه شويد.

Google Analytics

 يك منبع ارزشمند اطلاعات در مورد ترافيك شما گوگل آناليتيكس است. به وسيله آن مي‌توانيد موارد زيادي را مشاهده كنيد، از جمله:

·       رفتار كاربر

·       جمعيت شناسي كاربر

·       ميانگين زمان صرف شده در يك صفحه

·       نرخ بازگشت

از طريق گوگل آناليتيكس مي‌توانيد دريابيد كه چه صفحاتي به بروزرساني محتوا نياز دارند كنيد؛ مثلا از طريق ميانگين مدت زمان مطالعه: هر چه كاربران زمان كمتري را در يك صفحه صرف كنند، نياز به به‌روزرساني آن بيشتر مي‌شود.

 

Google Search Console

 سرچ كنسول يك ابزار رايگان است كه براي برخي از داده هاي مربوط به عملكرد سايت شما و آپديت محتوا مفيد است، از جمله:

 

·       ميزان كليك‌هاي يك مقاله خاص يا كل مقالات

·       ميانگين موقعيت در نتايج جستجو در يك دوره زماني معين

·       كلمات كليدي كه با آن‌ها در وب يافت مي‌شويد

 

Screaming Frog

Screaming Frog يك خزنده است كه با استخراج داده‌ها و بررسي خطاها به بهبود سئوي On-Page كمك مي كند. با نسخه رايگان مي‌توانيد حداكثر 500 URL و با نسخه پولي تمام URLهاي خود را اسكن كنيد.

با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد اطلاعات مختلفي از جمله كيفيت هدرها، زمان بارگذاري URLهاي فردي و تعداد لينك‌ها را در يك صفحه مشاهده كنيد.

 

Ahrefs

Ahrefs يا به طور خاصتر Content Gap به شما اين امكان را مي‌دهد كه ببينيد رقباي شما در كدام كلمات كليدي رتبه خوبي دارند و شما اينگونه نيستيد. به اين ترتيب مي‌توانيد دريابيد كه چه عباراتي را در طول بروزرساني خود استفاده كنيد تا موقعيت خود را در موتور جستجو تقويت كنيد.

 

SERP

از نتايج جستجوي گوگل نيز مي‌توان براي ارزيابي مقالاتي كه بايد به‌روز شوند استفاده كرد. به نتايج صفحه اول SERPها نگاه كنيد، بررسي كنيد كه كدام كلمات كليدي توسط رقباي شما استفاده مي‌شود (به عنوان مثال در توضيحات متا) و آنها را هنگام آپديت محتوا درج كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.