تقويم محتوايي در سئو چيست؟

۴۱ بازديد

تقويم محتوايي سندي است كه شامل عناوين و موضوعاتي است كه مي‌خواهيد در وبلاگ پوشش دهيد. اين سند، ابزاري است كه به شما امكان مي‌دهد كار وبلاگ‌نويسي خود را به روشي حرفه‌اي و استراتژيك برنامه‌ريزي كنيد.

تقويم محتوا، يك راهنماي اساسي براي كساني است كه مسئول نوشتن مقالات وبلاگ هستند و به شما امكان مي‌دهد كه هميشه استراتژي توليد محتواي خود را تحت كنترل داشته باشيد و سطح كيفيت محتوا را بالا ببريد. به علاوه، اين سند به شما امكان مي‌دهد كاربران خود و علايق آن‌ها را بشناسيد.

بنابراين با توجه به مواردي كه بيان كرديم، داشتن اين ابزار امري ضروري براي هر كسي است كه مديريت يك وبلاگ را برعهده دارد.

 

 

چرا تقويم محتوايي مهم است؟

يك تقويم محتوايي به تيم شما يك سيستم براي هماهنگي بين اعضا مي‌دهد. همچنين از تصميم‌گيري عجولانه كه مي‌تواند منجر به اشتباهاتي در بازاريابي محتوا و قطع ارتباط با مخاطبان هدف شما شود، جلوگيري مي‌كند.

با تنظيم اين سند به صورت درست و مؤثر، زمان بيشتري براي تمركز بر ايجاد رابطه با مخاطبان هدف خود خواهيد داشت.

در نهايت، اين ابزار به تيم شما امكان اين را مي‌دهد كه به بهترين شكل ممكن استراتژي توليد محتوا را تعريف و اجرا كنند. اهميت اين مزيت زماني چند برابر مي‌شود كه تيم بازاريابي محتوا شامل اين افراد باشد:

استراتژيست سئو

نويسندگان محتوا

ويراستاران و كارشناسان تصحيح

طراحان گرافيك

 

 

مراحل اوليه براي تنظيم تقويم محتوايي متناسب با سئو

در اين بخش تمام مراحل اوليه لازم براي تنظيم تقويم محتوايي را ليست كرده‌ايم و با جزئيات هر كدام را شرح خواهيم داد. اين مراحل عبارتند از:

 

تحقيق درباره مخاطبان هدف و علايق آن‌ها

طبق تجربه و مطالعه بايد بگوييم كه تحقيق درباره مخاطبان هدف، يكي از مهم ترين گام‌ها براي ايجاد يك تقويم محتوايي سئو است. بنابراين، آن را دست كم نگيريد!

قبل از شروع به ايجاد تقويم محتوا، كاربراني را كه مخاطبان ما هستند شناسايي مي‌كنيم و اصطلاحا «پرسوناي خريدار» را تعريف مي‌كنيم.

هنگامي كه تحقيق را انجام داديد و مخاطبان خود را شناختيد؛ يعني پس از درك نيازهاي آن‌ها و آنچه كه به دنبال آن هستند و به چه نوع محتوايي علاقه دارند، مي‌توانيد شروع به تهيه يك ليست از مطالبي كنيد كه به بهترين وجه با داده‌هاي به دست آمده مطابقت دارند.

 

ايجاد فهرستي از موضوعات

بي اهميت به نظر مي رسد، اما ايجاد اولين ليست از موضوعات به شما كمك مي‌كند تا درك كنيد كه مي‌خواهيد در مورد چه چيزي در وبلاگ خود صحبت كنيد و از اصل موضوع فاصله نگيريد.

"اولين قانوني كه بايد رعايت كنيد اين است: براي ديگران بنويسيد نه براي خودتان!"

بنابراين، به دنبال موضوعات جالب باشيد و سعي كنيد بفهميد مخاطبان شما اغلب چه تحقيقاتي انجام مي‌دهند و از چه كلمات كليدي براي جستجوهاي خود استفاده مي‌كنند. براي انجام اين كار، مي‌توانيد از Google Trends يا AnswerThePublic استفاده كنيد.

 

بررسي رقبا

تجزيه و تحليل رقبا و درك اينكه آن‌ها چه كساني هستند و براي چه موضوعات يا كلمه‌هاي كليدي محتوا منتشر مي‌كنند، به شما كمك مي‌كند بفهميد چه كاري را به خوبي انجام مي‌دهيد و در انجام چه كاري اشتباه پيش مي‌رويد.

منظورمان اين نيست كه بايد از آن‌ها تقليد يا كار آن‌ها را كپي كنيد! تلاش براي درك اينكه در چه موضوعاتي رقباي شما موردتوجه كاربران بوده‌اند، همچنين به شما امكان را مي‌دهد تحليل دقيق‌تري از علايق و نيازهاي مخاطبان هدف انجام دهيد و سپس مناسب‌ترين استراتژي را براي تنظيم تقويم محتوايي به كار ببريد.

 

تحقيق در مورد كلمات كليدي

براي ايجاد يك تقويم محتوايي سئو كاربردي و موثر، انجام تحقيق در مورد كلمات كليدي امري ضروري است و حتما بايد انجام شود.

برخلاف تقويم محتواي رسانه‌هاي اجتماعي، براي ايجاد تقويم محتوا براي وبلاگ بايد مطالعه دقيقي روي كلمات كليدي داشته باشيد. به ياد داشته باشيم كه هدف وبلاگ افزايش ترافيك و رتبه صفحات در نتايج موتورهاي جستجو است. بنابراين ايجاد اين تقويم، بدون داشتن مجموعه كلمات كليدي مناسب، عملا بي فايده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.